Büro Yönetimi ve Sekreterlik TARİF
İşletmede saptanan gaye ve niyetleri yerine getirmek için vekil yoluyla stilize edilmiş, düzenlenmiş menşelerin (insan, malumat, parasal ve mali v.b) mütenasip olarak yönetilmesinde idareciye yardımcı olan insandır.
Misyonlar
Ofisin en verimli şekilde çalışmasını elde etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini sürdürür,- Telefon konuşmalarının ifa edilmesi, gelen makale ve resimlerin müdüre iletilmesi, randevuların yapılması, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Vekil için gereken belgeleri hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin gereçlerin bakımı, bakımını gerçekleştirir ve en üretken biçimde faydalanılmasını karşılar.
Kullanılan ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (insicamlı (düzgün) ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- beşeri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş saatleri genelde düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere ya da hafta sonları iş yapabilirler. çalışma çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla haberleşmede bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı diplomalı olanların mesele bölümü olabildiğince geniş olup, kamu-özel sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha çok aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.
MESLEK Öğretiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER
Eğitim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve eğitim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Farklı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi iletişim, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları dükkanda yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belirli 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genelde asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi var olan Türkiye mesele Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder