Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede kararlaştırılan amaç ve hedefleri kazanmak için vekil vasıtasıyla planlanmış, koordine edilmiş menşelerin (insan, malumat, parasal ve parasal v.b) yakışır olarak yönlendirilmesinde yöneticiye yardımcı olan şahıstır.
GÖREVLER
Ofisin en etken biçimde çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını sürdürür,- Telefon müzakerelerinin gerçekleştirilmesi, gelen yazı ve görüntülerin idareciye ulaştırılması, randevuların düzenlenmesi, konukların karşılanması işlerini yapar,- Yönetici için gerekli belgeleri belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin gereçlerin bakımı, tamirini gerçekleştirir ve en etken tarzda kullanılmasını temin eder.
KULLANILAN ALET VE Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (kusursuz ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma zamanları genellikle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere ya da hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla temasta vardırlar.
İŞ SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunu olanların mesele sahayı olabildiğince geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha çok fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan kuvvetine duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
Meslek Öğretiminin VERİLDİĞİ Mevkiler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Usülleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel haberleşme, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları dükkanda yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genellikle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- alakalı Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Umimi Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder