BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 2
Hoca çocuklara örnek olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne başka parmağını da başka gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini gerçekleştirir. Sonradan çocuklara makasları yayarak aynı manevraları gerçekleştirmelerini karşılar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya daire yöntemini küçük çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl kısımlar edineceğini gösterir. Bu arada bi hayli kıyasda elde edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına gayret edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 4
Bu evredeki amacımız şeritlerden ufak kısımlar kesebilmektir. Bundan dolayı bir el ile makası açın, öbür elle de kesilmeye yakın mekanda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME AŞAMASI 5
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen amaca uygun iş sayfasını hazırlar. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk 1 defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 6
MAKSAT: Yatay bir çizgi üstünden uzun şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların eksiksiz orta kısmına kalınca 1 çizgi çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan çizgi üstünde bitimine gelene kadar kes.
KAVRAMA AŞAMASI 7
AMAÇ: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca bir kağıdın orta tarafına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme aşaması köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine dek meydana getirilir.
ÖĞRENME SÜRECİ sekiz
GAYE: Eğik hat üstünden kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin olduğu herhangi bir kartpostal yahut üzerinde eğik çizgilerin var olduğu bir çalışma sayfası istifade edilebilir veya alt taraftaki resimden bir çıktı alın. evlatlara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi yatay olarak makasın önünde kalır. önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
ÖĞRENME AŞAMASI 9
MAKSAT: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu iş için öğretmen evvelden bir örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. Önce dik dörtgen kesilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes diyebilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI on
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple evlatlara kare,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller önceden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak gelene kadar çevrilir ve bir sonraki kenera dek biçilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt yerine makası çevirirler)
KAVRAMA SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. 1 iş yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç bitiminde meydana bir malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla köşeye dek kesilebilir,arkasından kağıt yatay çizgi makasın önüne ulaşana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu mesafede kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı mühim değil. ehemmiyetli olan çizgilerin yassı tarzda makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder