Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede karara varılan gaye ve gayeleri yerine getirmek için idareci yoluyla tasarlanmış, koordine edilmiş menşelerin (beşer, bilgi, parasal ve parasal v.b) mütenasip olaraktan idare edilmesinde idareciye yardımcı olan bireydir.
GÖREVLER
Büronun en üretken biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Ofis yönetimi işlemlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen makale ve resimlerin idareciye ulaştırılması, randevuların düzenlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Vekil için gereken dokümanları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait ekipmanların bakımı, tamirini sağlar ve en etken biçimde istifade edilmesini karşılar.
Menfaatlenilen ALET VE Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve sıvı 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri genellikle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. çalışma ortamı bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla temasta vardırlar.
İŞ SAHALARI VE maslahat BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı diplomalı olanların maslahat alanı oldukça enli olup, kamu-has sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan kuvvetine duyulan gereksinimi artırmaktadır.
İş EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mevkiler
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğretim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel irtibat, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları işyerinde yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. Özel sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre ekseriyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA FAZLA AYRINTILI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- alakadar Öğretim Kurumları,- Türkiye İş Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi olan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder