Büro Yönetimi ve Sekreterlik TASVİR
İşletmede belirlenen maksat ve gayeleri başarmak için yönetici yoluyla planlanmış, düzenlenmiş kaynakların (beşer, bilgi, parasal ve maddi v.b) yaraşır olarak yönlendirilmesinde vekile (yöneticiye) yardımcı olan ferttir.
Misyonlar
Büronun en üretken şekilde çalışmasını elde etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden dökuman ile dosyalama aşamalarını devam ettirir,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, gelen yazı ve imajların yöneticiye iletilmesi, randevuların yapılması, konukların karşılanması görevlerini yapar,- Müdür için esaslı evrakları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin ekipmanların tamiri, onarımını gerçekleştirir ve en üretken şekilde yararlanılmasını sağlar.
Kullanılan ALET Ve Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (olağan ve akıcı 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yada hafta sonları iş yapabilirler. iş ortamı malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla iletişimde vardırlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların mesele bölümü olabildiğince enli olup, kamu-özel sektöre ait bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının artan bir şekilde daha çok fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan gücüne duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
Meslek Eğitiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Eğitim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel iletişim, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları firmada yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belirlenmiş 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak umimiyetle asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA FAZLA AYRINTILI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- alakalı Öğrenim Kurumları,- Türkiye iş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında Meslek Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye maslahat Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder